Там про моновспрыск написано. Думаю, вортек не сильно будет отличаться, где-то также.
там бред написан, в принципе все ТТХ вортека , с учётом того что в эти субуры никогда не лили АИ80, по паспорту 92-й положен, в целом разница в том что на вортеке больше момента на верхах и ниже на низах по сравнению с TBI. но это разница np-за конструкции двигателей, в TBI завихрители есть, и они чильно помогают на низах, и наоборот мешают на верхах
Вот вам техникал дата на родном для машинок языке:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Big-Block_engineПро 454 7,4литра моновпрыск - The 454 EFI version was rated from 230 hp (170 kW) to 255 hp (190 kW) and from 385 lb·ft (522 N·m) to 405 lb·ft (549 N·m) of torque.
Движки разные были, и 230 и 255 лошадей. Момент 522 и 549 соответственно.
Вот про распред. впрысковый вортек: L29[edit]
The Vortec 7400 L29 454 cu in was a truck version of the Chevrolet Big-Block engine. Introduced in 1996, it was produced for five years until being replaced by the Vortec 8100. Even though it was introduced as the Vortec 7400 in 1996, it was basically a 454 big-block with a hydraulic roller cam and parts more suitable for use in light duty trucks and more advanced technology.
L29 Applications:
1996–2000 Chevrolet Silverado/GMC Sierra GMC Sierra Classic 2500HD & 3500 (option)
1996–1999 Chevrolet Suburban 2500/GMC Suburban 2500 (option)
1996–2000 Chevrolet Express 3/4 or 1 ton
The 7.4 L (454 cu in) V8 features MPFI (multi-port fuel injection) and 2 valves per cylinder. Among the many improvements was more power for the gasoline engines. The Vortec 7400 big block V8 has a 107.95 millimetres (4.3 inches) bore, 101.6 millimetres (4.0 inches) stroke, produces 290 hp (216 kW) at 4000 rpm and 410 lb·ft (556 N·m) at 3200 rpm.