Автор Тема: Куплю регулируемую педаль газа и модуль контроля дроселя  (Прочитано 3548 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн A.G.

  • Старшина Клана
  • *
  • Сообщений: 151
  • зачОООтка: +2/-0
Добрый день.

Рассматриваю вариант покупки б/у регулируемой педали газа GM 89058124 и контрольного модуля дроселя (TAC module) GM 12588923, причем они должны быть сняты с одной машины.

На модуле должна быть буковка С и далее, как в английском алфавите.

Машины-доноры могут быть 2003-2005гг., например, Субурбан, Тахо, Эскалейд, Юкон.

Всем спасибо.
CHEVY SUB 2500 6L 2003

Оффлайн A.G.

  • Старшина Клана
  • *
  • Сообщений: 151
  • зачОООтка: +2/-0
Точно знаю, что то, что мне нужно есть на Тахе 840 2005.

Ну что ни у кого нет такого?
CHEVY SUB 2500 6L 2003

Оффлайн rewers22

  • Подполковник Клана
  • ****
  • Сообщений: 7447
  • зачОООтка: +269/-18
  • Откуда: Москва.Центр
  • зверуша
а можно вопрос?
А зачем они должны быть : "причем они должны быть сняты с одной машины" ??
Ремонт американских авто.запчасти .
Филиал "Тульская"8(967)092-7673

Покупать Внедорожник живя в городе - все равно что месяц не снимать презерватив ради  одного удачного дня. (С) Кларксон

Оффлайн A.G.

  • Старшина Клана
  • *
  • Сообщений: 151
  • зачОООтка: +2/-0
Потому что: комп выдает ошибку p1125. Тест проводов показал, что они нормальные. Значит, дело в общении педального сенсора с модулем. Но прочитал на американском форуме наших траков, что лечить эту ошибку надо заменой педали вместе с модулем, стоявших именно на одной машине, т.к. GM, ведя, список косяков и по этой ошибке в том числе, исправила какой-то датчик в модуле, и если на 2003 и 2004 гг. стояли модули с буквой "А", то надо искать с буквой "С" и далее, т.к. там все исправлено.

Я так для себя это понял и поэтому рассматриваю вариант со здорового донора.
Например, в Вита-Моторс я видел 2 Тахи 2005 года, у обоих регулируемые педали, как у меня и модуль уже с буквой "Е".

А почему именно с одной... наверное в настройках дело, не знаю.
CHEVY SUB 2500 6L 2003

Оффлайн rewers22

  • Подполковник Клана
  • ****
  • Сообщений: 7447
  • зачОООтка: +269/-18
  • Откуда: Москва.Центр
  • зверуша
мде..
рекомендую к прочтению
Computers and Control Systems: Diagnostic Trouble Code Tests and Associated Procedures
P1125
CIRCUIT DESCRIPTION
The accelerator pedal position (APP) sensor is mounted on the accelerator pedal assembly. The sensor is actually 2 individual APP sensors
within 1 housing. Two separate signal circuits are used in order to connect the accelerator pedal sensor assembly, and the throttle actuator
control (TAC) module:
- A 5-volt reference circuit
- A low reference circuit
- A signal circuit
If only 1 APP sensor DTC is set, the redundant APP systems allow the TAC system to continue operating normally. This DTC sets if the
powertrain control module (PCM) detects a condition with more than 1 APP sensor. One APP sensor DTC will not cause the Reduced Engine
Power message to be displayed. 2 APP sensor DTCs for the same sensor also will not cause the Reduced Engine Power message to be displayed.
However, if two or more DTCs are set involving more than 1 APP sensor, this DTC will set and the Reduced Engine Power message is
displayed.
CONDITIONS FOR RUNNING THE DTC
- DTCs P2108, or P1518 are not set.
- The ignition switch is in the crank or run position.
- The ignition voltage is greater than 5.23 volts.
CONDITIONS FOR SETTING THE DTC
- Two or more APP sensors are out of range or all 3 APP sensors disagree or 1 APP sensor is out of range, and the other 2 APP sensors
disagree.
- All of the above conditions present for less than 1 second.
ACTION TAKEN WHEN THE DTC SETS
- The control module illuminates the malfunction indicator lamp (MIL) when the diagnostic runs and fails.
- The control module records the operating conditions at the time the diagnostic fails. The control module stores this information in the
Freeze Frame and/or the Failure Records.
- The control module commands the TAC system to operate in the Reduced Engine Power mode.
OR
- Under certain conditions the control module commands the engine OFF.
- The message center displays Reduced Engine Power.
CONDITIONS FOR CLEARING THE MIL/DTC
- The control module turns OFF the malfunction indicator lamp (MIL) after 3 consecutive ignition cycles that the diagnostic runs and does
not fail.
- A current DTC, Last Test Failed, clears when the diagnostic runs and passes.
- A history DTC clears after 40 consecutive warm-up cycles, if no failures are reported by this or any other emission related diagnostic.
- Clear the MIL and the DTC with a scan tool.
DIAGNOSTIC AIDS
- Inspect the TAC module connectors for signs of water intrusion. If water intrusion occurs, multiple DTCs may set without any circuit or
component conditions found during diagnostic testing.
- The APP sensor 1 and the throttle position (TP) sensor 1, 5-volt reference circuits are internally connected within the TAC module.
- The APP sensor 2 and the TP sensor 2, 5-volt reference circuits are internally connected within the TAC module.
- When the TAC module detects a condition within the TAC system more than 1 TAC system related DTC may set. This is due to the many
redundant tests run continuously on this system. Locating and repairing 1 individual condition may correct more than 1 DTC. Remember
this if you review the information stored in Captured Info.
- For an intermittent, refer to Intermittent Conditions. See: Initial Inspection and Diagnostic Overview/Diagnostic Strategies/Intermittent
Conditions
Ремонт американских авто.запчасти .
Филиал "Тульская"8(967)092-7673

Покупать Внедорожник живя в городе - все равно что месяц не снимать презерватив ради  одного удачного дня. (С) Кларксон

Оффлайн A.G.

  • Старшина Клана
  • *
  • Сообщений: 151
  • зачОООтка: +2/-0
rewers22
Благодарю за участие в моей проблеме.
Я прочитал и перевел все, но в силу отсутствия технической грамотности, до меня дошло только про воду в TAC  соединениях...
Если Вам не сложно, можно попросить объяснить Ваше мнение об этом, ведь не зря же спросили  ;)
Заранее благодарю.
CHEVY SUB 2500 6L 2003