нашел кое какую инфу
1) при вращении ротора в трамблере на катушке начинает преобразовываться электрический ток;
2) ток направляется в модуль зажигания (два штырька, которые остаются внутри трамблера);
3) Модуль зажигания, после получения этого сигнала с катушки (во всех намеченных целях, это является Сигналом Датчика Положения Коленчатого вала), преобразовывает это в цифровой сигнал, который теперь посылает на мозг;
4) Кроме того, после получения сигнала с катушки, модуль зажигания начинает переключать первичную обмотку (Катушки зажигания) On и Off. Поскольку Вы могли бы уже знать, именно, этот 'сигнал переключения' заставляет катушку зажигания начать работать.
5) Хорошо, как только компьютер (мозг) получает сигнал, он начинает активации топливных инжекторов и выше 400 RPM, начинает посылать 5V Bypass сигнал на модуль зажигания. Это - с Сигналом Обхода, что Компьютер начинает задерживать и продвигать Выбор времени Воспламенения с ИС Сигналом.
(как я понял это как раз и есть сигнал шунтирования зажигания - УОЗ)6) после того как обороты становятся выше 400об/мин компьютер начинает управлять моментом зажигания (выбор времени воспламенения)
Оригинал текста:
Here is a little background information (and I stress 'little') explained in plain english, to help you diagnose this NO START/NO SPARK Condition of the Distributor. In a nutshell, when you crank up the engine (and the system is working properly):
The Distributor shaft starts to rotate, inducing the Pick Up Coil to start generating its Magnetic Signal.
This Pick UP Coil Signal is sent directly to the Ignition Control Module.
The Ignition Module, upon receiving this Pick Up Coil Signal (for all intended purposes it's a Crankshaft Position Sensor Signal) converts it to a digital Signal that is now sent to the Fuel Injection Computer. This digital Signal is called the: Distributor Reference Hi Signal in the majority of the Service Literature.
Also, after receiving the Pick Up Coil Signal, the Ignition Control Module starts to switch the Primary Current (of the Ignition Coil) On and Off. As you might already know, it's this 'Switching Signal' that makes the Ignition Coil start Sparking away.
OK, once the Fuel Injection Computer receives the Reference Hi Signal, it starts activating the Fuel Injectors and above 400 RPM's, starts to send a 5 V Bypass Signal to the Ignition Control Module. It's with the Bypass Signal that the Computer starts to retard and advance Ignition Timing with the IC Signal.
So, then above 400 RPM's (any RPM above this and the ECM considers the engine as having started) the Fuel Injection Computer starts to control the Ignition Timing.